Een eigen webshop beginnen kan een spannende stap zijn. Zeker in het begin is het lastig om de webshop gebruiksvriendelijk op te zetten en je producten op de juiste manier en goed vindbaar neer te zetten op de webshop. Reviews kunnen je zowel bij een beginnende als bij een webshop die al langer bestaat helpen om de omzet te verhogen, beter vindbaar te zijn via zoekmachines en helpen om zowel positieve- als negatieve feedback om te zetten in verbeteringen. Hieronder tips en tricks voor het verzamelen van reviews voor je webshop.
Hoe kunnen reviews je webshop helpen?
Door reviews te verzamelen kunnen klanten die jouw webshop bezoeken, bekijken hoe tevreden andere klanten over de service en producten uit je webshop zijn. Is dat erg tevreden, dan is dat heel fijn, maar zal het er ook voor zorgen dat de betrouwbaarheid van jouw webshop toeneemt, zeker bij veel reviews, zowel negatief als positief. Tevens zullen meerdere reviews per product zorgen voor meer verkeer op jouw webshop en verbeterde SEO (zoekmachineoptimalisatie) via online zoekmachines. Je bent dan dus beter zichtbaar met jouw producten. Dit is erg belangrijk, aangezien veel consumenten via Google of een andere zoekmachine op zoek gaan naar een bepaald product. SEO speelt dus een belangrijke rol bij de vindbaarheid van jouw webshop online. Als je dit aspect wilt verbeteren, kun je eenvoudig een online marketeer of SEO specialist inschakelen om een analyse van jouw webshop te laten maken en vervolgens dit deel te laten verbeteren.
Reviews verzamelen
Product reviews via Feedback Company kan jou helpen om meer reviews te verzamelen en op de juiste manier te rangschikken via Google en je eigen webshop. Je kunt klanten na aanschaf van een product uit je webshop vragen om een online review te schrijven. Dit kun je doen door een automatisch gegenereerde email naar het emailadres van de klant te versturen. Wil je graag dat je klant gestimuleerd wordt om een review te schrijven? Zorg er dan voor dat er bijvoorbeeld een beloning aan gekoppeld zit, zoals een kortingscode voor korting op een volgende aankoop.
De Feedback Company kan jou ook helpen om je reviews goed te monitoren en hier actie op te ondernemen om je producten, service of webshop te verbeteren. Reviews hoeven ook niet altijd alleen maar positieve punten te bevatten, want dat wordt ook als ongeloofwaardig gezien door bezoekers van je webshop. Negatieve reviews kunnen je juist helpen om bepaalde inhoudelijke aspecten qua kwaliteit, service of producten te verbeteren en ervoor te zorgen dat reviews hierover in de toekomst positiever zijn.